Headerbild

Historik

Slätthögs BoIF bildades 1932 och har sin hemvist c:a 3 mil nordväst om Växjö. Föreningen har under årens lopp haft många olika idrotter representerade, bl.a. friidrott, skidsport, orientering, bandy, bordtennis och naturligtvis fotboll som är den idrott som föreningen idag bedriver. SBoIF har c:a 300 medlemmar. Förutom ett A-lag  i seniorsammanhang har vi några ungdomslag och vi är mycket glada över att kunna aktivera bortemot 50-talet ungdomar i olika åldrar. Efter säsong 2008 kan vi konstatera att A-laget kom på en 3:dje plats i div 4:a efter att ha varit serieledare hela vårsäsongen. Glädjande var också att vårt B-lag som kom på 3:dje plats. De båda ungdomslagen har tillsammans med sina ledare har kämpat bra under säsong. Förutom fotbollssektionerna finns idrottsplatssektion och sponsorgrupp.

Vår idrottsplats, Hultavallen, ligger utmed vägen Slätthög-Åboda. Planen tillkom 1972 och klubbstugan färdigställdes 1974, dessförinnan fick vi hyra in oss i bl.a. Moheda, Torpsbruk, Hjortsberga och i Lekaryd hos Raketen. Tyvärr har vi bara tillgång till en plan vilket innebär mycket arbete för de medlemmar som ombesörjer skötseln av planen. 4 lag som ska träna och spela matcher innebär ett stort slitage men trots detta har vi haft div 4:a seriens bästa plan. Vår målsättning är att bygga en 7-mannaplan men detta förutsätter bidrag från bl.a. Alvesta kommun vilket vi inte fått beviljat. Vi kommer dock att försöka igen.

Slätthögs BoIF har många trogna supportrar som följer framförallt A-laget, ibland händer det att vi är fler supportrar från Slätthög vid bortamatcherna än vad hemmalagen kan prestera ! Vill Du vara med i en härlig gemenskap som spelare eller supporter då är Slätthögs BoIF något för Dig.

Adress

Slätthögs BOIF - Fotboll c/o Dick Strömberg, Villagatan 16 34037 Torpsbruk