SBoIF A - Hångers IF 0-3

2009-05-29 i Senior

Slätthög kunde inte rubba Hånger när kvällens match avgjordes.

Hånger spelade ett stabilt spel och var lite bättre matchen igenom, Slätthög försökte men lyckades inte få till några riktigt bra chanser. Slätthög startade med en chans redan efter en minut när Hångers målvakt inte kom åt bollen på ett inlägg men skottet kunde rensas undan av en back. Hånger hade en bra chans i den 16:e minuten när en anfallare kom igenom men skottet smet strax utanför. Ett liknande läge uppstod i den 21:a minuten men denna gång gjorde man inget misstag utan bollen rullades förbi Slätthögs utrusande målvakt till 0-1 genom Laurent Alishani. I den 26:e minuten fick Slätthög hörna, på hörnan drog Razak ett direktskott men målvakten kunde rädda. Minuten efter fick Slätthögs målvakt Manne Andersson göra en fin räddning med en benparad. Hånger hade ytterligare ett gyllene läge men chippen gick strax över Slätthögsmålet. 0-2 kom lite oväntat strax före paus när Hånger fick frispark ganska lång ut på högersidan, frisparken lyrades in mot mål och när Manne skulle ta dbollen blev den som "såpad" och gled ur händerna och in i mål.

Matchbilden från första halvlek höll i sig även i andra halvlek, Slätthög försökte och skapade någon halvchans men gick inte skotten utanför så tog Hånger målvakt hand om bollarna. Strax innan slutsignalen gjorde Hånger 0-3 när man på ett snabbt anfall kom fram på högersidan, ett bra skott passerade Manne in i bortre burgaveln. Hånger vann rättvist och Slätthög nådde inte upp till den kapacitet man normalt kan förvänta sig.

Ange alt-text här.