P95 SBoIF/Hjorts - Älmeboda/L/Konga 9-1

2009-06-01 i Ungdom

Strålande insats av P95 när man vann hemma med 9-1.

Det var en ganska lätt match med facit i hand.

I början skapade man chanser men det var Älmeboda/L/Kongas målvakt som höll dom kvar i matchen.

Men efter ca 10 minuter gjorde Emil Leijon 1-0.

och sen kom även 2-0 efter fint sammspel mellan Jimmy Bertilsson och Kevin Lövbom.

Eftersom det var ungefär 25 grader varmt ute så blev det dricka paus efter 20 minuter och några minuters vila.

sen med ungefär 5 minuter kvar av första halvleken så sköt Hampus Granefelt från ca 20 meters avstånd och målvakten såg ut att ha kontroll över skottet men den studsade precis innan och gick in.

I andra så lossnade det rejält och det stog 6-0 när det blev ett missförstånd mellan backen Petter Dahl och målvakten Andreas Karlsson som resulterade i 6-1.

Sedan gjorde man ytterligae ett mål och det stog 7-1.

Sen lyckades äntligen anfallaren Kevin Lövbom göra mål efter måltorka sen första omgången.

Och man avslutade med ännu ett mål i slutet av Emil Leijon.

Målskyttar; Emil Leijon 5st

Kevin Lövbom 1st