Lindås-Långasjö FF - SBoIF 1-2

2018-08-16 i Allmänt

Tuff bortaseger.

Slätthög hänger på toppen genom att slå Lindås/Långasjö i en stentuff bortamatch.

Sett över hela matchen var de kanske inte helt rättvist att Slätthög åkte hem med alla tre poäng, men vad gör det när man har gamla räven Stringheim i mål samt en målmaskin i Alen Dzanic.

Slätthög tog ledningen genom Nermin Usanovic i den 20 min, LL tryckte på för en kvittering och man skapade en del vassa chanser men Björn storspelade i målet.

I 75min hade man chansen att avgöra matchen efter att man fått en straff, tyvärr så missar Alen och fem min senare skulle det blåsas straff åt andra hållet och 1-1 var ett faktum.

Trots motgångarna så visar hela laget en enorm moral och Alen tar revansch på sig själv genom att bomba in ett inlägg på volley.

Hela laget ska ha stort beröm för sin insats där man sliter och krigar i 90 +.