Headerbild

Tränare 2019

2018-11-07 i Allmänt

Muamer är kvar som huvudtränare, med Dilovan vid sin sida.

Slätthögs BOIF kan med glädje meddela att Muamer Makic fortsätter som huvudansvarig även 2019.

Muamer som varit i föreningen 3,5 år där han gjort ett fantastiskt jobb både på och utanför planen. Därav är vi väldigt stolta att samarbetet fortsätter yttligare ett år.

Muamer själv kommenterar det hela så här:

Efter att varit i klubben i 3,5 år där vi haft stora framgångar fanns tankarna och erbjudande från andra föreningar att ta ställning till men de intresset som Slätthög visade mig att de verkligen ville ha mig ett år till och där man som förening visat att man vill ta yttligare kliv till att utvecklas så var det svårt att tacka nej.

Dilovan Tercan kommer att vara assisterande tränare åt Muamer Makic säsongen 2019.

Dilovan är inget nytt ansikte i Slätthög då han hjälpte till redan förra året men iår kommer han att vara assisterande på heltid och detta är vi mycket glada över.

Växjö Bois är Dilovans senaste klubb där han varit huvudtränare och lett klubben från div 6 till div 5.

Så här säger Dilovan om sitt uppdrag:

Det känns jättekul att Slätthög valt att ta in mig som assisterande till nästa säsong. Det ska bli ett spännande år, förhoppningvis kan vi vara med och kriga i toppen även nästa säsong.
För egen del känns detta rätt riktning i min tränarkarriär, att komma till en ny miljö och ett topplag i 4an men också att få lära väldigt mycket av Muamer.

Adress

Slätthögs BOIF - Fotboll c/o Dick Strömberg, Villagatan 16 34037 Torpsbruk