Headerbild

Joel fick Stipendium!

2019-11-07 i Nyheter Ungdom

Prisad ungdomsledare, Joel Sandberg

Joel Sandberg, en av ledarna i SBoIF:s P07, fick för några veckor sedan ta emot Folksams Ledarstipendium.

Vi är väldigt glada och nöjda att Joel vill vara delaktig i vårt lag. Med sitt positiva och ödmjuka sätt är Joel ett föredöme för killarna och tjejerna i laget, som alla ser upp till honom.

Grattis! / Fredrik, Niklas, Karolina

Stipendiet bestod av en lägerhelg på Ronneby Brunn där cirka 70 tjejer och killar från idrottsföreningar i Skåne, Blekinge, Halland och Småland fick uppleva en oförglömlig helg tillsammans och utvecklas i sitt ledarskap.

Varje år delar Folksam ut stipendier till ungdomar i åldern 16–25 år som får chansen att utvecklas i sitt ledarskap. Ledarna ska uppfylla en rad kriterier såsom att vara en god förebild och ha ett intresse för utövarnas sociala utveckling.

Ungdomarna fick uppleva en fartfylld helg med inspirerande föreläsningar och teambuilding.

- Vilket härligt gäng stipendiater! Vi har haft en fantastisk, intensiv och rolig helg där ungdomarna har fått utbyta tankar och idéer och fått en massa ny kunskap, säger Lisbeth Johansson, idrottskonsulent på Smålandsidrotten.

Här är de 17 unga ledarna från Småland som fick ta emot stipendiet i år, stort grattis!

Tilde Nilsson, Oskarshamns Ridklubb
Lina Roth, GF Spänst